Ο κατάλογος του ηλεκτρονικού σου καταστήματος είναι ίσως από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την αύξηση των πωλήσεων. Ο τρόπος με τον οποίο προβάλλονται τα προϊόντα στους επισκέπτες είναι το κλειδί για να εξασφαλίσεις ότι οι πελάτες σου θα θέλουν να γυρίσουν ξανά στην σελίδα. Ο επισκέπτης – πελάτης θέλει να βρει αυτό που ψάχνει γρήγορα, μέσα από ένα φιλικό και άνετο περιβάλλον διεπαφής.
Τα πρώτα βήματα για την διαμόρφωση του καταλόγου είναι να περάσεις τα προϊόντα σου. Το ηλεκτρονικό σου κατάστημα παίρνει μορφή καθώς δημιουργείται το περιεχόμενο και αυτό το περιεχόμενο είναι που θα δώσει την απαραίτητη αξία που θα καθορίσει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και πωλήσεις.
Το να βάλεις όμως περιεχόμενο, δεν είναι απλά να πετάξεις μια φωτογραφία και ένα κείμενο με «αντιγραφή επικόλληση» . Είναι ένα λάθος κλασσικό που οι ιδιόκτητες των eshop αγνοούν. Πρέπει να γνωρίζεις πραγματικά τα προϊόντα σου και να τα παρουσιάσεις με τον σωστό τρόπο. Τα χαρακτηριστικά τους πρέπει να είναι ομοιόμορφα κατανεμημένα. Ένα προϊόν πρέπει να έχει τιμή, βάρος ή μέγεθος, τεχνικά χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες σχετικά με τον κατασκευαστή και την μάρκα.
Δεν θα πρέπει να τοποθετείς προϊόντα στο eshop σου «στην τύχη». Θα πρέπει να μελετήσεις τι θα δείξεις στον πελάτη. Είναι πιο σωστό να έχεις έναν μικρό αριθμό προϊόντων, αλλά να προβάλλονται σωστά, από το να διαθέτεις έναν κατάλογο με χιλιάδες προϊόντα, τυχαία και χωρίς τα απαραίτητα χαρακτηριστικά και τις λεπτομέρειες που θα πρέπει να τα συνοδεύουν.
Η διαθεσιμότητα των προϊόντων είναι ένα σημαντικό κομμάτι για προβολή αξιόπιστου προφίλ προς τον πελάτη. Ο αριθμός των διαθέσιμων κομματιών πρέπει να ταυτίζεται πραγματικά με το διαθέσιμο stock στην αποθήκη σου. Όταν ο πελάτης παραγγείλει μεγαλύτερο αριθμό κομματιών δεν θα πρέπει να ολοκληρώνεται η συναλλαγή. Έτσι την επόμενη φορά θα νιώθει ασφάλεια πως αυτό που θα παραγγείλει, θα είναι ακριβώς και αυτό που θα βρει στην πόρτα του χωρίς μετέπειτα ακυρώσεις που μπορούν να θίξουν την αξιοπιστία της επιχείρησης.
Οι κατηγορίες των προϊόντων πρέπει να διαθέτουν περίπου ίδιες ποσότητες προϊόντων, διαφορετικά θα πρέπει να συμπτύξεις κατηγορίες. Σκέψου ότι πουλάς 100 καπέλα και ένα ζευγάρι παπούτσια. Ο πελάτης θα νιώσει ότι ο λόγος που διαθέτεις μόνο ένα προϊόν από την κατηγορία παπούτσια δεν είναι κάτι θετικό και θα αποφύγει την αγορά. Η λογική λοιπόν της αγοράς τις περισσότερες φορές εφαρμόζεται και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο πελάτης θα διαλέξει ένα κατάστημα που διαθέτει πληθώρα παρόμοιων προϊόντων και όχι ένα κατάστημα που το συγκεκριμένο προϊόν αποτελεί την εξαίρεση του καταλόγου.
Η σωστή προβολή των κατασκευαστών και οι μάρκες στα προϊόντα κάνουν τον πελάτη να νιώσει μεγαλύτερη ασφάλεια. Μην φοβηθείς να προβάλεις τους κατασκευαστές των προϊόντων σου, στην τελική αυτό είναι που μπορεί να σου αποφέρει περισσότερα κέρδη.
Για το τέλος αφήνω την πονεμένη ιστορία των φωτογραφιών. Η «άσχημη» φωτογραφία μπορεί να είναι ένας σοβαρός λόγος που χάνεις πωλήσεις. Σκέψου καλά τι θα βάλεις και μην φοβηθείς να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο για να βρεις το σωστό υλικό που θα ανυψώσει την αξία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.
Συντάκτης: Μεντάκης Ιωάννης
Αφήστε μια απάντηση